top of page
  • Photo du rédacteurAdmin

معرفی پروژه «iranbond#»


دوستان عزیز، ایده‏ی iranbond# به این منظور طراحی شده که مردم مبارز ایران بتوانند از حمایت و دوستی انسان‏هایی برخوردار بشوند که یا ایرانی نیستند و یا در ایران زندگی نمی‏کنند، اما می‏خواهند از تلاش مردم ایران برای دست‏یابی به آزادی حمایت کنند. قطع کردن و فیلتر کردن اینترنت با این هدف انجام می‏شود که مردم ایران نسبت به جهان خارج در انزوا قرار بگیرند.



جمهوری اسلامی، هم از رسیدن خبر‏های ایران به خارج ترس دارد، و هم از رسیدن اطلاعات و خبر از خارج به ایران. گذشته از این، با توجه به عدم توجه کافی رسانه‏های خارجی به مسایل داخل ایران و تولید محتوای نادرست و «فیک نیوز» که یکی از ابزارهای مهم سرکوب به شمار می‏رود، پیشنهاد کردیم که مردمانی که خود را حامی آزادی و حقوق بشر و دموکراسی در جهان می‏دانند، به صورت یک حرکت شخصی به تماس گرفتن با مردم ایران در فضای مجازی اقدام بکنند و با آنها رابطه برقرار بکنند.


با برقرار شدن این نوع روابط، مردم جهان از حال و روز مردم ایران به صورت دست اول با خبر خواهند شد. افراد خارجی، با برقرار کردن رابطه‏ی دوستانه و انجام گفتگو در باره هر مساله‏ای، به راحتی می‏توانند به حقایقی پی ببرند که در غیر این صورت درک آن برایشان مشکل تر خواهد بود.


برقرار شدن رشته‏های ارتباطی دوستانه و صمیمانه بین مردم ایران و سایر مردم جهان، به خصوص مردمی که در جهانِ آزاد زندگی می‏کنند، بستن راه‏های ارتباط و دروغگویی‏های سیاستمداران و رسانه‏های فاسد را دشوار تر می‏کند.


پس، به زودی آمادگی این را داشته باشید که با این حرکت آشنا بشوید و دوستان تازه‏ای از نقاط مختلف جهان داشته باشید. هیچ چیزی در جهان مانند داشتن یک دوست خوب به شما قدرت و توانایی نمی‏بخشد.


امید ما در این است که با آشکار شدن حقایق درباره‏ی زندگی در ایران، مردم آزادی‏خواه جهان خواهند دانست که رسانه‏های خودشان تا چه حدی بازتاب دهنده‏ی حقیقت هستند، و خواهند دانست که کدام سیاست در کشورشان در باره ایران سیاست سالم و درستی است.


در نظر داشته باشید که وقتی با شما تماس گرفته می‏شود، اصول ایمنی رفتار در فضای مجازی را فراموش نکنید و با احتیاط‏های لازم و بررسی کردن شخص تماس گیرنده با او صحبت کنید. لازم نیست اسرار زندگی خودتان را به آنها بگویید. تنها کافی‏ است که مانند هر ایرانی، برخورد میهمان‏نواز و گرم خودتان را نشان بدهید، و با رعایت ادب و احترام، فرهنگ و منش ایرانی را به آنها نشان بدهید.


آنها خواهند دید که جامعه‏ی ایران تا چه حدی با سواد و فرهیخته است و از این که چه تعدادی از مردم ایران قادر به نوشتن و یا سخن گفتن به زبان‏های خارجی مختلف هستند تعجب خواهند کرد. اما اگر شما به زبان خاصی آشنا نیستید، اشکالی ندارد و با استفاده از اپ‏های ترجمه هم می‏شود چند کلمه‏ای احوال‏پرسی کرد. شاید هم این فرصت مناسبی باشد برای شما که زبان خودتان را تقویت کنید.


امیدوار هستیم که این کار در حمایت از دسترسی مردم ایران به فضای آزاد کمک کند و یک قدم دیگر ایران را به آزادی نزدیک تر کند.



پروژه ایران‌باند #iranbond در زبان‌های انگلیسی، فرانسه، ایتالیایی آماده است، و به زودی در زیانهای دیگری نیز ارائه خواهد شد.


Jin, Jiyan, Azadi
devise des féministes kurdes

Femme Vie Liberté

Soutien à la révolution iranienne en cours

Zan, Zendegi, Azadi
cri de la révolution iranienne

bottom of page